Marsz ostatniej szansy
Z ust do ust snuje się wieść o raz po raz pojawiających się w polskich miastach Marszach dla Jezusa Króla Polski. Przechodnie stają zdumieni, widząc wyłaniający się z oddali potężny, zwarty tłum rozmodlonych ludzi, poprzedzany figurką Jezusa Króla Polski, a uzbrojony w liczne obrazy, flagi i transparenty głoszące, że Jezus jest Królem Polski, i wzywające daną społeczność i cały Naród do dokonania Jego Intronizacji. Barwny orszak królewski robi wrażenie, ale też zmusza do refleksji, o co w tym wszystkim chodzi? Czym są w swej istocie Marsze dla Jezusa Króla Polski?
Jeślibyśmy uważnie prześledzili życie ziemskie Pana Jezusa, to zauważymy, że podczas Jego trzyletniej działalności najważniejszymi wydarzeniami były Jego „marsze” na Jerozolimę – centrum życia religijnego i politycznego narodu żydowskiego. Choć Pan Jezus przyszedł na ziemię, aby ocalić ludzkość i aby stanąć na jej czele jako jej jedyny Bóg i Król, to jednak swą misję rozpoczął od jednego, pierwszego i konkretnego narodu. Stąd Jego usiłowania, by przekonać władze tego narodu o swych królewskich i boskich prerogatywach i by zyskać ich akceptację. Za każdym jednak razem Jezus był, jako Mesjasz-Król Izraela, odrzucony przez władze świeckie i duchowne Jerozolimy, które szukały tylko sposobności, aby Go pojmać i zabić.
Obecne Marsze dla Jezusa Króla Polski nawiązują do tamtych Jego „marszy” na Jerozolimę sprzed dwóch tysięcy lat, a zwłaszcza do ostatniego (Niedziela Palmowa), który był marszem ostatniej szansy dla tego miasta. Na czele jego jechał na osiołku Jezus – Król Izraela, by wypełnić najważniejsze proroctwo Starego Testamentu, mówiące o panowaniu Mesjasza nad światem (zob. Za 9,9n). Była to Jego ostatnia próba ocalenia Jerozolimy i całego narodu żydowskiego - jeśliby Go uznali swym Królem - niestety z winy przywódców tego narodu nieudana.
Dramaturgię tego marszu ostatniej szansy Mesjasza-Króla na Jerozolimę najlepiej uwypukla Ewangelia według świętego Łukasza. Zapoznajmy się z fragmentami opisu tego wydarzenia: I przyprowadzili je (oślę) do Jezusa, a zarzuciwszy na nie swe płaszcze, wsadzili na nie Jezusa. Gdy jechał, słali swe płaszcze na drodze. Zbliżał się już do zboczy Góry Oliwnej, kiedy całe mnóstwo uczniów poczęło wielbić radośnie Boga za wszystkie cuda, które widzieli. I wołali głośno: „Błogosławiony Król, który przychodzi w imię Pańskie. Pokój w niebie i chwała na wysokościach”. Lecz niektórzy faryzeusze spośród tłumu rzekli do Niego: „Nauczycielu, zabroń tego swoim uczniom”. Odrzekł: „Powiadam wam, jeśli ci umilkną, kamienie wołać będą”. Gdy był już blisko, na widok miasta zapłakał nad nim i rzekł: „O gdybyś i ty poznało w ten dzień to, co służy pokojowi. Ale teraz (…) powalą na ziemię ciebie i twoje dzieci z tobą i nie zostawią w tobie kamienia na kamieniu za to, żeś nie rozpoznało czasu twojego nawiedzenia” (Łk 19,35n).
Uroczysty, królewski wjazd Jezusa Króla do Jerozolimy, a ściślej do świątyni jerozolimskiej, która była tronem Boga Izraela, zakończył się Jego męczeńską śmiercią. Wkrótce potem Jerozolima wraz ze świątynią została doszczętnie zniszczona, a jej mieszkańcy wymordowani. Z tego totalnego pogromu zostali uratowani tylko ci, którzy uwierzyli, że Jezus jest Mesjaszem, Królem Izraela. Dziś ludzie także mają świadomość nadchodzącej na świat zagłady; dla ludzi wierzących jest zapowiadaną przez Pismo Święte karą. Dlatego Marsze dla Jezusa Króla Polski nazywamy marszami ostatniej szansy dla tych miast, w których się odbywają, a także dla całej naszej Ojczyzny, gdyż poprzedzają one czas kary, który już na całą ziemię nadchodzi. Czy jednak dana społeczność uzna Jezusa swym Królem, który przychodzi do nas dziś jeszcze jako szansa na ocalenie w symbolu figurki, obrazu lub transparentu? Czy cały Naród Polski uzna Go swym Królem poprzez Intronizację, dokonaną uroczyście przez władze państwowe i kościelne, jak tego Pan Jezus domaga się w objawieniach udzielonych S.B. Rozalii Celakównie? Wydaje się, że z winy władz państwowych i kościelnych, a także z winy ludzi „wyzwolonych” spod panowania Boga, zbuntowanych wobec Jego praw i nakazów, i tym razem ta próba ocalenia Polski poprzez Intronizację Jezusa na Króla Polski, a w konsekwencji i innych narodów świata, zostanie zmarnowana.
Nie traćmy jednak nadziei. Do Marszów dla Jezusa Króla Polski, przechodzących przez polskie miasta, przyłącza się coraz więcej osób świadomych powagi sytuacji i szczerze dokonujących aktów Jego Intronizacji. Wierzymy, że również w naszych czasach, tak jak kiedyś, zostanie uratowana ta wierząca i świadoma reszta naszego Narodu, która uzna i ogłosi Jezusa Królem Polski.
ks. Tadeusz Kiersztyn
Nadchodzi Jezus Król Polski
Korespondencja Samorządnej Polski z abp. M. Gołębiewskim
Drodzy Czytelnicy portalu intronizacja.pl,
ulegając namowom wielu z Was, publikujemy zapis korespondencji Ruchu Obrony Rzeczypospolitej „Samorządna Polska” z abp. Marianem Gołębiewskim, przewodniczącym Zespołu Episkopatu Polski ds. społecznych aspektów Intronizacji Chrystusa Króla.
Pełną dokumnetację tej korespondencji możecie znaleźć również w 10. numerze Biuletynu „Samorządna Polska”.
Zapraszamy do uważnej lektury...
Pierwszy listy „Samorządnej Polski” i odpowiedź ks. abpa M. Gołębiewskiego»
Odpowiedź Ruchu Obrony RP „Samorządna Polska” na list ks. Arcybiskupa»
NOWY POMNIK JEZUSA KRÓLA POLSKI
Pomnik Jezusa Króla został wzniesiony przy kościele w Ustroniu-Zawodziu, który jest zarazem wotum o wyniesienie na ołtarze S.B. Rozalii Celakówny.
Wspólnoty Intronizacyjne Jezusa Króla Polski zapraszają wszystkich, którzy w Intronizacji Jezusa Króla Polski upatrują ocalenia naszej Ojczyzny, do Ryjewa k/Kwidzynia, w dniu 11 czerwca 2011 roku, na uroczyste odnowienie Aktu Intronizacji Jezusa Króla.
Program uroczystości:
11.00 - Msza Święta.
Po Mszy Świętej - przemarsz pod pomnik Jezusa Króla (około 1km) i wspólna modlitwa.
Ostrzeżenie przed Oświadczeniem
Oświadczenie Kurii Krakowskiej w sprawie działalności ks. Piotra Natanka zostało wykorzystane przez wrogów Jezusa Króla do postponowania i ośmieszania działań zmierzających do Jego Intronizacji przez Naród Polski.
Informacyjne portale internetowe i inne nośniki informacji, jak: prasa, radio i telewizja dopatrują się w powyższym oświadczeniu przyczyn ataku Kurii Krakowskiej na ks. Piotra Natanka rzekomo z powodu głoszonej przez niego Intronizacji Jezusa Króla Polski. Jest to oczywista manipulacja tekstem Oświadczenia, w którym ani razu nie pada zarzut pod adresem ks. Piotra Natanka, że prowadzi negatywnie ocenianą przez kościół krakowski działalność na rzecz Intronizacji Jezusa Króla Polski. Ponieważ prowadzona przez media akcja przypisywania ks. Piotrowi Natankowi w nawiązaniu do Oświadczenia Kurii Krakowskiej głównej roli w prowadzonych w Polsce działaniach na rzecz uznania Pana Jezusa Królem Polski jest podjęta w celu ich zdyskredytowania w oczach wiernych, można się tylko domyślać, że kreuje ją najciemniejsza opozycja do Boga i naszej wiary. Niestety w podobny sposób wykorzystują to Oświadczenie do zwalczenia Intronizacji Jezusa Króla Polski także niektórzy biskupi.
By zrozumieć przewrotność tej intrygi, trzeba wziąć pod uwagę dwa fakty:
Wobec powyższego akcja propagandowa przeciwko Intronizacji Jezusa Króla Polski przeprowadzona przez mass media w nawiązaniu do Oświadczenia Kurii Krakowskiej jest wyjątkowo przewrotna i nieuczciwa. Dlatego ostrzegam wszystkich wierzących, by nie dali się wilkom odłączyć od Jezusa Króla Polski.
ks. Tadeusz Kiersztyn